ОБЩИ УСЛОВИЯ
www.raimar.bg
I.ПРЕДМЕТ
Чл. 1. Настоящите общи условия са предназначени за регулиране на отношенията между Раймар ЕООД, гр. Кресна, ул. Вардар №90, ЕИК 101784563, представлявано от Боян Смиленов , наричано по-долу за краткост ДОСТАВЧИК, и клиентите, наричани по-долу КЛИЕНТИ на Раймар ЕООД с електронен магазин: www.raimar.bg.
II.ДАННИ ЗА ДОСТАВЧИКА
Чл. 2. Информация съгласно Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите:
III. ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН
Чл. 3. Електронният магазин е достъпен в Интернет на адрес www.raimar.bg, чрез който Клиентите имат възможност да разглеждат и запитват за покупко-продажба и доставка на предлаганите в елекронния магазин стоки, както и да правят поръчки, включително следното:
(1) Договорът за покупко-продажба на стока се счита за сключен от момента на потвърждаването на поръчката от Доставчика.
(2) При липса на наличност от дадена стока Доставчикът си запазва правото да откаже поръчката.
(3) След избиране на една или повече стоки, предлагани на уебсайта на Доставчика, Клиентът трябва да добави същите в списъка си със стоки за покупка.
(4) Необходимо е Клиентът да предостави данни за извършване на доставката и да избере способ и момент на плащане на цената, след което да потвърди поръчката чрез интерфейса на сайта.
(5) При извършване на поръчка, Клиентът получава потвърждение по имейл или вайбър, че поръчката му е приета.
(6) Доставчикът има право да откаже да сключи договор с некоректен Потребител.
(7) Доставчикът има право да третира Клиент като некоректен в случаите, когато:
Чл. 4. Доставчикът може да експедира стоките също чрез куриер и гарантира правата на Клиентите, предвидени в закона, в рамките на добросъвестността, възприетите в практиката, потребителското или търговското право критерии и условия.
Чл. 5. (1) Клиентът и Доставчикът съгласуват поръчката чрез комуникация по имейл, Viber, чрез телефон ли друго средство за комуникация от разстояние.
(2) Клиентите заплащат на Доставчика възнаграждение за доставените стоки съгласно поръчката и настоящите общи условия.
(3) Цената за транспорта се определя отделно и изрично от цената на стоките в зависимост от количеството и населеното място на доставка.
Чл. 6. (1) Клиентът и Доставчикът се съгласяват, че всички изявления помежду им във връзка със сключването и изпълнението на поръчката могат да бъдат извършвани по електронен път и чрез електронни изявления по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис и чл. 11 от Закона за електронната търговия.
IV.ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН, ПЛАЩАНЕ, ДОСТАВКА И СПЕЦИФИКИ НА ЕСТЕСТВЕНИЯ КАМЪК
Чл. 7. (1) За да се изпрати запитване или поръчка чрез ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН, Клиентът следва да въведе своите имена, e-mail, телефон и адрес на доставка.
(2) Адресът за доставка се определят от Клиента, чрез попълване на формуляра за поръчка по електронен път в сайта на Доставчика или на по-късен етап след потвърждение на поръчката.
(3) С попълване на данните си и маркиране на бутонa
* Съгласен съм с общите условия и политиката за поверителност на сайта.
клиентът декларира, че е запознат с тези общи условия и условията за лични данни, съгласен е с тяхното съдържание и се задължава безусловно да ги спазва.
(4) При извършване на запитване Клиентът се задължава да предостави верни и актуални данни.
Чл. 8. Правилата на настоящия раздел V от тези общи условия се прилагат спрямо Клиенти, които са потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите, Закона за електронната търговия и/или на Директива 97/7/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 20 май 1997 година относно защитата на потребителя по отношение на договорите от разстояние.
Чл. 9. (1) Основните характеристики на стоките, предлагани от Доставчика са определени в профила на всяка стока на сайта на ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН.
(2) Цената на стоките с включени всички данъци се определя от Доставчика в профила на всяка стока в сайта на ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН.
(3) Стойността на пощенските и транспортните разходи, невключени в цената на стоките, се определя от Доставчика и се предоставя като информация на Клиентите по електронен път на по-късен етап по имейл, Viber или по телефона. Транспортът извън пределите на България се договаря също допълнително.
(4) Начинът на плащане, доставка и изпълнение на поръчката се декларират в поръчката или проформата, предоставена на Клиента.
(5) Ако адресът за доставка е непълен, неверен или с грешен адрес и/или телефонен номер при подаване на поръчката, възникналите транспортни разходи за пренасочване на пратката са за сметка на клиента.
Чл. 10. (1) Клиентът се съгласява, че Доставчикът има право да изисква и приема авансово плащане.
(2) Потребителят избира самостоятелно дали да заплати цената на доставката на стоките преди или в момента на доставката им.
(3) Възможните начини на плащане са с наложен платеж или предварително с банков превод
Чл. 11. (1) Клиентът има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се възползва от правото си на отказ в срок от 14 дни, считано от датата на получаване на стоката. В този случай клиентът е задължен да плати само разходите за връщане на стоката.
(2) Правото на отказ по ал. 1 не се прилага в следните случаи:
- за доставка на стоки и предоставяне на услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовите пазари, които Доставчикът не е в състояние да контролира;
- за доставка на стоки, изработени съобразно специфични изисквания и размери на Клиента или по негова индивидуална поръчка;
- за доставка на стоки, които поради своето естество са потребими (вече монтирани или ползвани) или не могат да бъдат върнати или имат опасност от влошаване на качествените им характеристики;
(3) Когато Доставчикът не е изпълнил задълженията си за предоставяне на информация, определени в чл. 54 от Закона за защита на потребителите, клиентът има право да се откаже от поръчката в срок до три месеца, считано от датата на получаване на стоката. Когато информацията по тази алинея е предоставена на клиента в рамките на срока за отказ, същият започва да тече от датата на предоставянето й.
(4) В случай, че клиентът упражни правото си на отказ по ал. 1, Доставчикът е задължен да му възстанови платените от клиента суми за стойността на стоките (без траспортните услуги в двете посоки) не по-късно от 14 календарни дни, считано от датата, на която клиентът е упражнил правото си на отказ. От сумата, която клиентът е платил, се удържат транспортните разходи за връщане на стокатата, освен ако потребителят е върнал стоката за своя сметка и е уведомил за това Доставчика. Доставчикът има право да възстанови по-ниска сума, ако се докаже, че стоката междувременно е повредена или непродаваема и е намалила стойността си.
(5) Линк към Комисията за защита на потребителите: https://kzp.bg/ , тел.: 0700 111 20 .
Чл. 12. (1) Доставчикът предава стоките, може и чрез куриер, на потребителя след удостоверяване на изпълнението на изискванията и наличието на обстоятелствата по чл. 61 от Закона за защита на потребителите.
(2) Клиентът и Доставчикът удостоверяват обстоятелствата по ал. 1 писмено в момента на доставката чрез саморъчен подпис, според изискванията на куриерската фирма или освен ако е уговорено друго.
(3) Клиентът и Доставчикът се съгласяват, че изискванията по ал. 1 и чл. 61 от Закона за защита на потребителите ще бъдат спазени, ако удостоверяването е извършено от лице, за което според обстоятелствата може да се направи извод, че ще предаде информацията на клиента.
Чл. 13. Доставчикът предава стоката, може и чрез куриер, на Клиента в определения срок и според графика за разнос на куриерската фирма. Клиентът е запознат с условията за доставка чрез външна куриерска фирма и е длъжен да ти спазва.
Чл. 14. (1) Клиентът трябва да прегледа стоката в момента на доставката и предаването й от Доставчика или куриера и ако не отговаря на изискванията, да уведоми за това незабавно Доставчика.
(2) Куриерската услуга е до външата врата на къщата или до уличния вход на блока. Шофьорът е само един и не е длъжен да премества палетата. Палетната количка не може да минава, ако има стъпала, бордюри или прагове, както и по трева, защото ще потъне. Клиентът трябва сам да осигури достъп и помощ за разтоварването на тежките пратки.
(3) При получаване на поръчката от куриера, Клиентът е длъжен да огледа добре целостта на пратката, дали има компрометиране на опаковката за евентуални щети.
(4) Всички пратки са застраховани. Ако поръчката се приеме от Клиентът без възражения и на следващ етап се установят щети, възникнали при транспорта, не е възможно Клиентът да да предяви претенции за щета към куриерската фирма.
(5) Повечето камиони на куриерските фирми са средно-големи (12т) и трябва да има физически лесен достъп до мястото на разтоварване. Алтернативата е разтоварване на най-близката улица, където има възможен достъп и достатвъчно място за маневриране.
Чл. 15. При предоставяне на инструкциите за монтаж и употреба на градинските изделия Доставчикът не носи всякаква гражданска и наказателна отговорност за произшествия, които могат да произтекат от частично неспазване на инструкциите. Доставчкикът отхвърля и цялата отговорност, произтичаща от неправилно използване и употреба на продуктите от страна на Клиента и/ или ремонти с не-оригинални или неспецифични резервни части.
Чл. 16. Клиентът е запознат с уникалните характеристики на естествения камък и че са възможни отклонения в цветовете, текстурата и вариации, които придават индивидуален характер на всяка плоча. Тези различия са природен резултат от формирането на камъка. Клиентът е наясно, че закупените изделия са изработени от естествени суровини, извлечени от природни ресурси под формата на блокове, което предполага възможни отклонения в цвета/ тоналностите или вените на добития камък, възможни са кристализация или седиментация, както и разлики в отсенките на повърхността на плочите или разлики в размерите (напр. за термолющен гранит, при който отклонения до +/- 5 мм в дебелината се считат за приемливи, тъй като се счита за неконтролирано покритие на повърхността на материала). Клиентът е наясно и изрично се съгласява на процент възможни счупвания на ръбове в поръчката до 5% от доставеното количество, за които Продавачът не дължи неустойки или други суми на Клиента. Продавачът се задължава по всякакъв начин да редуцира риска от счупвания или повреди по време на пакетирането, товаренето, съхранението и доставката на изделията. В случай, че доставката бъде организирана от Продавача, пратката се застрахова с отговорност на провозвача.
Чл. 17. Машинно-рязаните плочи са с предоставени номинални размери (не са калибровани) и са възможни разлики в предоставените номинални размери с толеранс до ± 3мм.
V.ИЗМЕНЕНИЕ И ДОСТЪП ДО ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ
Чл. 18. (1) Настоящите общи условия могат да бъдат изменяни от Доставчика, за което последният ще уведоми по подходящ начин всички Клиенти, които са с неизпълнени поръчки.
(2) Доставчикът и Клиентът се съгласяват, че всяко допълване и изменение на тези общи условия ще има действие спрямо Клиента след изричното му уведомяване от Доставчика и ако Клиентът не заяви в предоставения му 14-дневен срок, че ги отхвърля.
(3) Клиентът се съгласява, че всички изявления на Доставчика, във връзка с изменението на тези общи условия ще бъдат изпращани на адреса на електронната поща, посочена от Клиента. Клиентът се съгласява, че електронните писма, изпратени по реда на този член не е необходимо да бъдат подписани с електронен подпис, за да имат действие спрямо него.
Чл. 19. Доставчикът публикува тези общи условия на адрес www.raimar.bg
VI.ПРЕКРАТЯВАНЕ
Чл. 20. Настоящите общи условия и поръчки на Клиента с Доставчика се прекратяват в следните случаи:
VII. ДРУГИ УСЛОВИЯ
Чл. 21. Евентуалната недействителност на някоя от разпоредбите на тези общи условия няма да води до недействителност на всички общи условия.
Чл. 22. За неуредените в тези общи условия, свързани с изпълнението и тълкуването на поръчките, се прилагат законите на Република България.
Чл. 23. Всички спорове между страните по общите условия ще бъдат разрешавани от компетентния съд или Комисията за защита на потребителите.
Чл. 24. Настоящите общи условия влизат в сила за всички Клиенти на www.raimar.bg и клиенти на Раймар ЕООД на 01.01.2025г.
Последна дата на актуализация: 01 януари 2025г.